Monday, December 6, 2010

Kereta Misteri Yang Masih Misteri


19 November 2010
Polis mengalami kesukaran mengesan pemilik kereta apabila ia ditemui dalam keadaan terbalik dan terbenam hampir separuh di dalam lumpur.
Semua 6 bahagian cerminya telah tiada (pecah?), bahagian enjin tenggelam di dalam lumpur malah nombor pendaftaran juga telah tiada.
Tiada sebarang tanda yang ditemui bagi mengesan pemiliknya, kecuali kereta terbabit diangkat dan dilakukan pemeriksaan teliti.
Di masa sama,kebimbangan samada adakah mangsa dalam kes itu terpaksa didahulukan dengan melakukan operasi mencari dan menyelamat.
Anjing dari Unit K-9 PDRM turut menyusuri sehingga atas bukit di mana laluan lama Bentong-Gombak dipercayai kereta ini terjatuh.
Dan akhirnya, menjelang tengahari, disahkan tiada mangsa terbabit dalam kes ini setelah pencarian dari malam tadi, tidak menemui sebarang petanda.
Kereta (Kia Optima) ini difahamkan dilaporkan hilang oleh pemiliknya pada 21 Oktober lalu di Sg.Besi, Kuala Lumpur.
Kerja-kerja untuk mengangkat kereta ini atas lebuhraya, menggunakan dua buah kemablik.
Dan, kenderaan dari arah Pantai Timur untuk ke Kuala Lumpur terpaksa melalui hanya satu lorong lebuhraya,menyebabkan kesesakan lebih 5km sehingga Bukit Tinggi Pahang.
Laluan kontra juga terpaksa dibuka pada laluan arah Timur untuk kenderaan ke Kuala Lumpur.
Bagaimanapun,usaha untuk mengangkat kereta ini tidak berjaya.
Apabila di pertengahan, dua buah kembalik yang mengangkatnya tiba-tiba mengalami masalah mekanikal dan kerosakan pada sistem hidrolik.Ketika itu,kereta ini hanya beberapa meter sebelum sampai di tepi tembok lebuhraya.
Ketika kembalik kedua membantu, ia turut menerima nasib sama apabila tiba-tiba mengalami masalah mekanikal pula.Akhirnya, kereta misteri ini terpaksa di”semadikan” semula di bawah jambatan tersebut!



5 comments:

  1. Salam hormat;

    Kasi le kredit kat tuan punya gambar tu.

    ON D SCENE

    Sekadar mengingatkan kerana saya pembaca setia blog tersebut.

    Terima Kasih.

    ReplyDelete