Tuesday, October 19, 2010

Misteri Volkswagen Kuning

Kisah sebuah kereta Volkswagen kuning yang dianggap berhantu, yang sering mengganggu perjalanan di sekitar lebuhraya Jelapang. Hantu Volkswagen kuning ini mula menganggu kenderaan di jalan raya sejak tahun 1956, tetapi tidak ketara dan orang ramai masih belum menganggap ia sesuatu yang mengaibkan.

Tetapi sejak lebuhraya Utara Selatan dibina merentasi kawasan yang dinamakan Jelapang, sejak itulah hantu Volkswagen kuning semakin ketara muncul dengan mengganggu kenderaan yang lalu lalang di situ. Puncanya dipercayai bermula dari sebuah kisah seorang isteri curang yang telah membunuh suaminya dengan kejam dan kemudian merampas kereta Volkswagen kuning milik suaminya.

Sang suami mati sambil menyimpan rasa dendam yang membara untuk memiliki semula Volkswagen kuning tersebut. Kenyataannya, jika benar hantu Volkswagen kuning ini wujud dan pernah dilihat orang, maka itu adalah jin (keturunan iblis yang bergelar jembalang), bukan si suami malang yang mati dibunuh kejam.

Volkswagen ini akan muncul secara tiba-tiba dan sekiranya pemandu memotong kereta tersebut , ia akan berada di hadapan secara mengejut.Dipercayai , kemalangan berlaku disebabkan gangguan Volkswagen kuning.

39 comments:

  1. ianya mengarut..
    tak usah dipercayai sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa yang tak percaya akan kena.. jagalah mak oi

      Delete
  2. cerita ni betul..memang ada kereta kuning ni kat lebuh raya karak tu..member saya dari uum pernah nampak masa tengah memandu waktu malam.tapi disebabkan member saya tahu misteri ni,dia buat tak tahu je dan tak memotong keta tersebut.kereta tersebut bergerak tanpa pemandu...

    ReplyDelete
  3. ni highway karak pantai timur ke...apa kene mengena dgn Jelapang PLUS?...propa sgt!

    ReplyDelete
  4. betul ke kereta kuning ni wujud atau rekaan semata-mata? ada yang pernah kata dengar pemanggil 'volskwagen' ini call radio era.fm lewat malam satu masa dahulu...''dia'' bercerita yang tengah memandu 'kereta' itu dan terus jatuh gaung...sampai ke hari ini tiada siapa yang tolong...kemudian talian radio era terputus serta merta apabila DJ tanya bagaimana boleh hubungi radio sedangkan sudah jatuh gaung.???? 'lelaki' tersebut ketawa sinis dan menjadi misteri ke hari ni..

    ReplyDelete
  5. penah kuar dlm mastika (majalah yg berlesen)

    ReplyDelete
  6. biase dgr volkswagen kuning dkt area trwong ipoh, dkt jelapang tu. bukan karak.

    ReplyDelete
  7. ip fred ox:...bukan era.fm ler.....masa tue..kat thr..zaman isma halil....kes tue terjadi masa segmen cerita seram...lepas citer tue..keesokannya..mmg ade kemalangan di highway karak..keta masuk gaung......segmen itu diberhentikan seketika...

    ReplyDelete
  8. yaaa.. seingat aku citer nie masa zaman isma halil hamzah jadi DJ kat THR.... tapi skrg citer pasal VW kuning nie dah senyap lah.. mungkin pasal minyak dah mahal.. hantu tak cukup duit bubuh minyak, tak pon hantu tuh dah tukar bawak VW Polo...

    ReplyDelete
  9. cerita ttg VW kuning pernah dmainkn d astro dlm 2-3bln yg lepas...

    pelakon2nye lau xsilap..zamarul hisham, ery putra, sharifah shahirah and husband dll....

    citer ne pn dh lama sbb tgk pelakon2nye masih muda2 g masa 2..

    ReplyDelete
  10. tp apa yg aku tau laa.. volkswagen kuning ni dah xde lg dah.. dia upgrade volkswagen polo warna merah pulak.. jadi berhati2 lah...seram

    ReplyDelete
  11. cuak aq , x dngr cam srm pon volkswagen kuning apsal x lambhoghini jer???? x cuak onn......

    ReplyDelete
  12. hantu tu skang da tuka vw golf gti twin turbo... x pon antu tu ske kete klasik..

    ReplyDelete
  13. kisah volkswagen kuning ni sebenarnya terjadi tol jelapang perak, bukan di karak! . aku dari kecik lagi dah dengar kisah volkswagen ni. aku duduk area situ je(taman meru 2b) . pakcik aku yg driver lori pernah ternampak volkswagen kuning tanpa driver dekat terowong jelapang tu, tapi pakcik aku buat tak tahu je . tapi kisah ni dah lama dah, yang penting kisah volkswagen ni bukan di karak . so KRU kena tipu je dengan pencerita 'KARAK' ni . shahir AF8 anak jati perak pun tak tahu ke kisah ni . mustahil la shahir tak tahu kisah ni .

    ReplyDelete
  14. karak pun ada...ayah saya sndri yang nmpak...btui x tpu...

    ReplyDelete
  15. crite ni dh lama dh... berlaku lpas terowong karak... kete tu....... entah la...

    ReplyDelete
  16. mmg btl benda ni berlaku kat terowong jelapang

    ReplyDelete
  17. filem KARAK tu saje aje nak menambah nambah,diaorang pun tak tau cite yg sebenar

    ReplyDelete
  18. EH...MEMANG ADA LA KERETA VOLSWAGEN TU..TAPI JENIS BARU LA..HEHEHEHE

    ReplyDelete
  19. aku selalu lalu dekat karak,memang takut la lalu jalan tu..tapi nak buat macmana jalan tu yang ada...jalan karak yang baru tu mahal..( sebab aku jenis kedekut) naik highway mahal tu..jadi baik ikut jalan lama tak sesak...lenggang ajer..kalau bawak awek memang port..hehehhe...tapi tak pernah pulak aku jumpa benda aneh..sebab mungkin aku punya perangai macam hantu sama dengan diorang kot..hehehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang la tak sesak sape nak lalu kat sana malam malam buta

      Delete
  20. best la cium ketiak sedap....best masam-masam gitu

    ReplyDelete
  21. aku terbaca petikan ini"best la cium ketiak sedap..best masam-masam gitu"...jadi aku pun try la cium ketiak aku..memang sedap ..hehehehe..nak cium celah kelengkang lah..plak...

    ReplyDelete
  22. 2 sbnar nye autobots.. bile time x de org die b'tuka jd robot trnsformer..

    ReplyDelete
  23. kereta volkswagen tu mmng ada ....tpi mngkn skrng jnis bru mgkn skrng dia nk tkar aston mrtin mini...

    ReplyDelete
  24. aq pernah nmpak wolkswagen nie at KARAK!!masa 2 aq ngn isteri aq baru blik dri rmh sdara..smasa llu kat jln karak 2,aq ngn isteriku nmpak stu lmbaga yg amat bruk,bruk mcm KAU!!

    ReplyDelete
  25. memang ader aku dah menggalami nyer sendiri sampai aku fobia mcm maner kereta yg aku potong bleh ader kat depan aku balik.....

    ReplyDelete
  26. yg sebenarnya vw kuning masih wujud...ada kat junkyard kereta potong...ntah keling botol mana dah beli...kira timbang kati jer...kehkehkeh

    ReplyDelete
  27. hahaha.. last2 ending dia dkat kedai keta potong.

    ReplyDelete
  28. bende niewh btol...sbb itu lah owang berpesan jage2 lalu kwasn to..

    ReplyDelete
  29. saya sayang mak saya

    ReplyDelete
  30. apsal bila aku potong kereta VW kuning tu, aku jumpe VW kuning
    di dpan aku!!(rupe2nye semue kereta dkat highway tu kereta VW kuning)(Saya sayang mak saya jugak)

    ReplyDelete
  31. ade bukti sahih ke bende nie brlaku??

    ReplyDelete
  32. Volkswagen kuning kt karak ni bahaya ... aku dan keluarga pernah kene ... meehh aku cerita .... mcm ni kitaorang dah sampai jalan karak tetiba ade volkswagen kuning ade kt depan...dah la time tu aku bace pasal volkswagen tu...ayah aku nak motong...aku dgn tersentap badan terus ckp kt aku. 'Ayah jangan motong kereta ni sesekali' ayah aku ckp' kenapa pula jangan motong kereta ni' ayah aku x motong lagi kereta tu dan sambil tu aku suruh ayah aku suruh fokus kt sidemirror kereta dari belakang kereta ...ayah aku fokus3 memang tak ade pemandu ayah aku pun x motong sampai keluar ke jalan karak sambil tu aku cerita pasal kereta tu kt keluarga aku... keluarga aku ade 5 termasuk aku

    ReplyDelete
  33. Pape pom, allah yang maha kuasa. Ajal maut di dia je yg tahu. Usah percaya karut2 ny. Baik layang karoot komedia. Best !!!

    ReplyDelete