Wednesday, November 24, 2010

Tentera Komunis Di Lebuhraya Karak??


Pernah jugak dengar cerita pasal ada orang kena makan dekat Karak highway ini. Masa ini rasanya lebuh raya Karak itu baru siap dibina. Rasanya dalam awal 80an dan kawasan hutan dekat situ disyaki masih ada komunis. Jadi, kereta cuma boleh melalui lebuhraya itu dari pukul 7pagi hingga 6 petang macam itulah dan setiap kereta yang masuk highway, mesti keluar ke dalam masa tertentu.Kalau tidak muncul, satu trak askar akan menyusul sebab takut kereta itu kena serang degan komunis.

Kononnya, ditakdirkan couple ini masuk waktu hampir highway nak tutup dan dah dipesankan oleh penjaga highway itu supaya jagan keluar dari kenderaan walau apa pun terjadi takut-takut nanti ada trak askar menyusul.Masa itu kan mana ada handphone.Tapi tiba tengah-tengah jalan, tepi hutan secara tiba-tiba kereta  mereka berhenti. Jadi, si suami ini pun turun untuk periksa di bahagian enjin. Dibukanya hood kereta di bahagian depan, si isteri tetap dalam kereta tak nampak apa-apa sebab gelap dan sebab pandangannya terhalang oleh hood kereta itu.


Setelah agak lama, tiba-tiba ada trak askar tiba di sebelah kereta. Askar tadi datang dan terperanjat sebab kat depan kereta itu tadi ada bahagian pinggang ke atas sahaja tubuh si suami. Si isteri terselamat sebab ada dalam kereta.Yang masih musykil, apakah yang telah membaham suami itu? Sebab isteri dia pun tak rasa apa-apa dan tak dengar apa-apa pun.

3 comments:

  1. i don't know if it's true or not...but each place have their own story....wuuuuwuuuw

    ReplyDelete